reklama

Prázdny hrnček kávy

Dnešná doba je fakt neistá. Nikto nemôže vedieť ani to, čo sa stane o minútu. Nemyslím tým katastrofu spôsobenú živlom, či nebodaj pyramídová autohavária, v ktorej zaniknú desiatky životov. Ľudia klamú, podvádzajú, zatajujú, vymýšľajú si. Veľmi skreslený pohľad na toto plemeno, avšak keď chceme vidieť len negatívne stránky v zjednodušenej verzii, tieto štyri elementy celkom dobre poslúžia.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (14)

My,kávičkári, rozoberáme všetko len pri plnej šálke. Platí nepriama úmera – čímviac slov, tým menej kávy. Samozrejme, akýkoľvek cukor, mlieko, dochucovadlá súprísne zakázané. Nebudeme predsa ničiť tú jedinečnú horkú chuť, ktorá zanechána jazyku nádhernú horúcu pamiatku na dlhotrvajúce pitie.

Jednosobotné popoludnie, som sa stretol, ako každý víkend, s Viktorom. Dospávaniepretancovanej noci pred obedom už bolo za mnou, keďže na after-party hralihip-hop, o ktorý som skutočne nemal záujem a poludňajší pokrmtakisto. Bolo to neslané – nemastné, cestoviny s nejakou rybou, čo ostalav mrazničke s komentárom „keď nebudeme mať nič, bude musieť stačiť ajtoto.“

Sadli sme si, objednali obaja latté (nie preto, že je „in,“ ale preto, že námchutí) a k tomu zákusok. Na začiatok sme samozrejme zvolili tieodľahčené otázky typu Ako sa máš?, Čo nového?, Chlapi poslúchajú?, Niečo zaujímavév škole? a podobne (veď to poznáte).

Bolo mi veľmi príjemné, že po dlhom čase som sa mohol pochváliť naozajoptimistickou a radostnou správou. Že som zamilovaný a moja láska jeopätovaná. (Ach Robo, ja Ťa tak ľúbim –vravel som si v duchu). Že ja žijem čoraz viac pre ňu a podľavšetkého ona žije pre mňa. (Možno mojaživotná láska – kto vie?). Že svet je čím ďalej, tým krajší, farebnejšía nádhernejší a všetko graduje do absolútneho šťastia. Lebo ten pocitzaľúbenosti je to najkrajšie, ten proces spoznávania je to najkrehkejšie.

Človek nikdy nemôže vedieť, že konánaivne a hlúpo a je náročné priznať si fakt, že on v podstatenaivný a do istej miery aj hlúpy je. Lebo v tom stave lásky sastrácajú tiene, v tom období je všetko len trblietavé a nič nemôžepokaziť to nadšenie. Môže tušiť, môže sa snažiť brzdiť, ale potom, ak sapodozrenia ukážu ako nepodložené a zbytočné, si vyčíta, že si to neužil naplný plyn. A naopak, ak nepochybuje, dá si klapky na oči, ako prostriedokproti splašeniu, ľahko príde k úrazu a z oblakov padne až na dnoMariánskej priekopy.

A tak sa mu chválim, žiarim nadšením, určite vyzerám tak oddane. A Viktorto zdieľa so mnou. Keď mu opisujem ten pocit, dopĺňa ma o nádhernémetafory, keď mu vysvetľujem, čo sa vo mne odohráva, pridáva vlastnéskúsenosti. A potom dodáva, že on práve zažíva niečo podobné. Že spoznalniekoho úžasného, že začína „odkrajovať z koláča absolútne čistej lásky“(jeho slová), že odhodil všetky zábrany, lebo „neveriť takému anjelovivyslanému z neba je nemožné.“

Vraví sa, že lož má krátke nohy. Tradujesa aj, že Božie mlyny melú pomaly, ale isto. Takisto je všeobecne známe, že nakaždého raz dôjde. Verím týmto vetám, lebo chcem veriť, že klamári raz budúpotrestaní a oklamaní dostanú kompenzáciu v podobe niečoho krásneho.A možno som len opäť raz naivný ...

Začal mi ho popisovať. Ako sa stretli (techno party), ako vyzeral a čo maloblečené (no čo, mnohí sa obliekajú podobne), aké veci mu o sebe vravel(zopár odchýliek, ale vzácna podoba), spôsob tancovanie (hmm?), presne opísaltú žiaru v jeho očiach (toto už znie nebezpečne), opísal mi jeho tetovanie(nie, to nie je pravda. Nie je, lebo nemôže. Nie je, lebo nechcem)a nakoniec po mojej otázke povedal jeho meno a po požiadanío priezvisko aj to. (Nie!)

Horúci obsah celej šálky bol síce už vo mne, ale zrazu som pocítil akésiprázdno a nepríjemný chlad. Nebola to ani bolesť, ani hnev, ale ten pocitnáhleho vypustenia a zmrazenia. Prebehla mnou sekundová triaškaa potom nič. Absolútne nič. Žiadny plač, žiadny výkrik, či tichézašepkanie. Položil som šálku na stôl, akoby sa toto neodohralo. Bolo tozúfalé, lebo ja som bol zúfalý.

Sebastián Taras

Sebastián Taras

Bloger 
  • Počet článkov:  4
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Konfrontér svojho vnútra so svetom. Zoznam autorových rubrík:  Nezaradená

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu